Nyhet -
Fyra decennier med kunden i fokus
I år fyller SkandiaMäklarna 40 år. Det framgångsrika franchisekonceptet fortsätter sin kraftiga tillväxtresa och omfattar idag 110 kontor runt om i Sverige samt i Spanien och Portugal.
Tiden går fort när man har roligt – och gör goda affärer åt sina kunder. I år är det 40 år sedan det allra första SkandiaMäklarna-kontoret öppnade på Östermalm i Stockholm.
Mycket har förstås hänt sen 1980. Både i samhället, på bostadsmarknaden och i företaget. 1992 blev SkandiaMäklarna en franchisekedja för att skapa ett ännu starkare lokalt engagemang. Det visade sig vara ett mycket framgångsrikt koncept och idag är SkandiaMäklarna är ett av Sveriges ledande mäklarföretag, med 110 kontor runt om i landet samt i Spanien och Portugal.
Affärsidén är lika enkel och tydlig som visionen. SkandiaMäklarna ska hjälpa människor att göra bra bostadsaffärer och vara den ledande kvalitetsmäklaren. Det är förstås lätt att säga, men också något som företagets 550 medarbetare jobbar hårt för varje dag.
SkandiaMäklarna är den enda fastighetsmäklaren som rekommenderas av Villaägarnas Riksförbund – en opartisk konsumentorganisation med fler än 300 000 medlemshushåll.
För varje förmedlad bostadsaffär skänker SkandiaMäklarna 100 kr till SOS Barnbyars arbete i Bolivia, med ambitionen att varje år donera minst en miljon kronor. Den barnby som SkandiaMäklarna stöder ligger i staden Santa Cruz. Med hjälp av stödet från bland annat SkandiaMäklarna har nya hus för barnbyfamiljer kunnat byggas och drivas.